▒▓█ ضددجال_آنتی دجال █▓▒

▒▓█ ضددجال_آنتی دجال █▓▒

اللهّم عجّل الولیک الفرج

آخرين توصيه اخلاقي علامه طباطبايي(ره)

آيت‌الله مظاهري با بيان اين كه علامه طباطبايي به مراقبه و محاسبه نفس بسيار حساس بود، گفت: آخرين توصيه آن عالم بزرگوار قبل از رحلت، توصيه به توجه نسبت به اعمال بود.





به گزارش خبرنگار "گروه فضاي مجازي " خبرگزاري فارس، رسا نوشت: آيت‌الله محمدحسين مظاهري در پايان درس خارج فقه روز گذشته خود با توصيه به مراقبه و محاسبه نفس گفت: حضرت موسي بن جعفر(ع) فرموده‌اند "لَيسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يحَاسِبْ نَفْسَهُ فِي كُلِّ يوْمٍ " انسان بايد هر شب هنگام خواب محاسبه كند، مانند كسي كه مي‌خواهد وارد قبر شود، به ياد مرگ بيفتد و اعمال خودش را محاسبه كند.



اين مدرس خارج فقه حوزه علميه با بيان خاطره‌اي از آخرين ديدار خود با علامه طباطبايي(ره) اظهار داشت: چند روز قبل از رحلت استاد علامه طباطبايي(ره) با تعدادي از فضلا به ديدار ايشان رفتيم. در جلسه حرف‌هاي سياسي پيش آمد، من ديدم اين سخنان با طبع ايشان سازگار نيست. به ايشان گفتم نصيحتي به ما بكنيد تا مرخص شويم؛ فرمودند: خداوند مي‌فرمايد: "فَاذْكُرُوني‏ أَذْكُرْكُمْ "، "به ياد من باشيد تا دست عنايتم روي سر شما باشد ".



وي ادامه داد: چند روز بعد خبر دادند كه علامه طباطبايي(ره) در بيمارستان و در حال احتضار هستند. من كه ميهمان داشتم به همراه يكي از بزرگان بدون درنگ به بيمارستان رفتيم و ايشان را كه در حال كما بودند ملاقات كرديم. ما از اتاق خارج شديم و دقايقي بعد علامه از دنيا رفتند.



"همسر ايشان كه تا آخر در كنارشان بود، نقل كرد كه علامه طباطبايي(ره) چشم‌هاي خود را باز كردند و چند بار پشت سر هم گفتند توجه، توجه، توجه و از دنيا رفتند. "



حضرت آيت الله مظاهري ادامه داد: علامه به جاي

"لا اله الا الله "

فرمودند "توجه " و انصافاً ايشان تجسّم "لا اله الا الله " بودند و در آخرين لحظات عمر، همه ما را به توجه و هوشياري فرا خواندند.



اين مرجع تقليد گفت: احتمال اينكه انسان هر عملي را در اين دنيا انجام بدهد در قيامت مي‌بيند، براي پرهيز از گناه كافي است، چه رسد به اطمينان و يقين آن كه از آيات فراوان قرآن كريم و روايات حاصل مي‌شود.



وي افزود: قرآن كريم مي‌فرمايد "ذلِكَ بِما قَدَّمَتْ أَيديكُمْ " هرچه در قيامت است، خود انسان آن را پديد آورده و فراهم كرده است. عقيده به اين مطلب بين مردم وجود دارد، اما غفلت موجب شده است كه گناه كنند و به قبر و قيامت و سفري كه در پيش رو دارند، توجهي نداشته باشند.


......................................... ............................................. ............................................... ........................................
.............................................. .................................

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: محمد فرخ پور ׀ تاریخ: شنبه 28 / 10 / 1389برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , antidajjal.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com